close

undefined

When I was six years old I broke my leg  我六歲時 我摔斷了腿
I was running from my brother and his friends   我正從我哥哥與他朋友那兒逃跑
And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down  以跑去聞聞山嶺的清甜香氣而滾了下來

I was younger then   當時的我年紀很小
Take me back to when   帶我回到當初

I found my heart and broke it here   我發現了我的愛且讓她心碎
Made friends and lost them through the years   結交了些朋友並漸漸地失去他們
And I've not seen the roaring fields in so long   我已經許久未見那片怒吼的原野
I know I've grown   我知道我長大了
But I can't wait to go home   但我等不及回家

I'm on my way   我在回家的路上
Driving at 90 down those country lanes   在鄉間小路上 車開到90英里
Singing to "Tiny Dancer"   唱著那首歌(Tiny Dancer是Elton John的經典歌曲之一)
And I miss the way   我想念那個
You make me feel   你給我的感覺
And it's real   而那是真的
When we watched the sunset over the castle on the hill   當我們看著夕陽跨過山丘上的城堡

Fifteen years old and smoking hand-rolled cigarettes   十五歲的我抽著手捲菸
Running from the law through the backfields and getting drunk with my friends 在後面的草原上與朋友喝到爛醉
Had my first kiss on a Friday night   在一個星期五的夜晚獻出我的初吻
I don't reckon that I did it right 我不覺得我做得很好

I was younger then   當時的我年紀很小
Take me back to when   帶我回到當初

We found weekend jobs, when we got paid   我們還找了假日的工作 而當我們拿到工資時
We'd buy cheap spirits and drink them straight   我們總是買便宜的酒然後搭口大口地喝
Me and my friends have not thrown up in so long   我和我的朋友多久沒見面了
Oh, how we've grown 噢 我們都長多大了
But I can't wait to go home   而我等不及回家

I'm on my way   我在回家的路上
Driving at 90 down those country lanes   在鄉間小路上 車開到90英里
Singing to "Tiny Dancer"   唱著那首歌
And I miss the way   我想念那個
You make me feel   你給我的感覺
And it's real   而那是真的
When we watched the sunset over the castle on the hill   當我們看著夕陽跨過山丘上的城堡
Over the castle on the hill   跨過山丘上的城堡
Over the castle on the hill   跨過山丘上的城堡

One friend left to sell clothes  其中一個朋友離開後去賣衣服
One works down by the coast   一個在海邊工作
One had two kids but lives alone   一個有了兩個孩子卻獨自生活
One's brother overdosed  一個的哥哥過度用藥
One's already on his second wife   一個已經有了第二任妻子
One's just barely getting by   一個快要過不下去了
But these people raised me   但這些人將我養大
And I can't wait to go home   而我等不及要回家了

And I'm on my way  而我正在路上
I still remember these old country lanes   我還記得這些老舊的鄉間小路
When we did not know the answers   當我們都不知道答案時
And I miss the way   我想念那個
You make me feel   你給我的感覺
And it's real   而那是真的
When we watched the sunset over the castle on the hill   當我們看著夕陽跨過山丘上的城堡

Over the castle on the hill   跨過山丘上的城堡
Over the castle on the hill   跨過山丘上的城堡

_____________________________________

今天聽著這首歌

突然很喜歡中間的bridge

One friend left to sell clothes
One had two kids but lives alone
One's brother overdosed
One's already on his second wife
One's just barely getting by
But these people raised me
And I can't wait to go home

細數著大家隨著年紀增長 生活際遇漸漸的各自發展

有好有壞 但這些人你一輩子忘不了

因為他們是你成長中的夥伴 你記憶裡的一部分

無論他在你的記憶裡是怎樣的形象 你總會懷念

因為那是你所熟悉的一切

很棒的一首歌~推薦給大家

arrow
arrow

    薇拉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()