close

唱了Marvin Gaye和See You Again之後

Charlie Puth推出了新專輯Nine Track Mind(台灣翻成《天馬行空》)

其中包含許多好聽的歌!

(薇拉已經開始在考慮的把這張專輯買下來了...)

以下是我這幾天聽了幾次之後比較喜歡的幾首:

One Call Away (https://youtu.be/BxuY9FET9Y4)

Left Right Left (https://www.youtube.com/watch?v=z-eg-bBCQJM)

We Don’t Talk Anymore (https://www.youtube.com/watch?v=37Z_bIqIWpg)

Some Type Of Love (https://www.youtube.com/watch?v=sC1_7GDADRU)

Marvin Gaye (https://www.youtube.com/watch?v=igNVdlXhKcI)

 

 

而今天就為大家帶來...

We Don’t Talk Anymore(掌聲!!!!)

(電腦聽歌按這裡:https://open.spotify.com/track/06KyNuuMOX1ROXRhj787tj

 

這首歌在專輯釋出前幾天就有音檔出現在youtube上了

我就去聽了哈哈(有Selena所以我忍不住)

以下就為大家附上歌詞

 

[Charlie Puth:]

We don't talk anymore

我們不再說話

We don't talk anymore

我們不再說話

We don't talk anymore

我們不再說話

Like we used to do

不再如以往一般

We don't love anymore

我們不再愛了

What was all of it for?

過去的一切 是為了什麼?

Oh, we don't talk anymore

噢 我們不再說話了

Like we used to do…

不再像過去那樣...

 

I just heard you found the one you've been looking

我剛聽說你遇見了你要的人

You've been looking for

你要的人

I wish I would have known that wasn't me

我希望我早早就知道那不會是我

Cause even after all this time I still wonder

因為即使已經過去了 我還是一直想著

Why I can't move on

為什麼我不能向前進

Just the way you did so easily

像你那般容易

 

Don't wanna know

我不想知道

What kind of dress you're wearing tonight

妳今晚穿著怎樣的洋裝

If he's holding onto you so tight

他將你抱得多緊

The way I did before

像我過去那般

 

I overdosed

我太投入了

Should've known your love was a game

早該知道你的愛只是場遊戲

Now I can't get you out of my brain

而現在我無法將你推出我的腦海

Oh, it's such a shame

噢 我真是慚愧

 

That we don't talk anymore

因為我們不再說話了

We don't talk anymore

不再說話了

We don't talk anymore

不再說話

Like we used to do

像以往一般

We don't love anymore

我們不再愛了

What was all of it for?

過去的一切是為了什麼呢?

Oh, we don't talk anymore

噢 我們不再說話了

Like we used to do

不再過去一般

 

[Selena Gomez:]

I just hope you're lying next to somebody

我只希望現在你身邊躺的那個人

Who knows how to love you like me

知道要如何像我一樣愛你

There must be a good reason that you're gone

你一定有個很好的理由才離開

Every now and then I think you

無論過去或現在 我想著你

Might want me to come show up at your door

也許希望我會出現在你的門前

But I'm just too afraid that I'll be wrong

但我實在很害怕我是錯的

 

Don't wanna know

我不想知道

If you're looking into her eyes

你是否深深地注視她的眼睛

If she's holding onto you so tight the way I did before

她是否抱得和我過去抱你一樣緊

 

I overdosed

我陷得太深了

Should've known your love was a game

早該明白你的愛只是遊戲

Now I can't get you out of my brain

現在我卻無法將你逐出腦海

Oh, it's such a shame

噢 這真是令我慚愧

 

[Charlie Puth & Selena Gomez:]

That we don't talk anymore

因為我們不再說話了

We don't talk anymore

不再說話了

We don't talk anymore

不再說話

Like we used to do

像以往一般

We don't love anymore

我們不再愛了

What was all of it for?

過去的一切是為了什麼呢?

Oh, we don't talk anymore

噢 我們不再說話了

Like we used to do

不再過去一般

Like we used to do

不再過去一般

 

Don't wanna know

不想知道

What kind of dress you're wearing tonight

妳今晚穿著怎樣的裙子

If he's giving it to you just right

是否他給的正是你要的

The way I did before

像我過去給你的一般

 

I overdosed

我太沈醉其中了

Should've known your love was a game

早該知道你的愛就只是場遊戲

Now I can't get you out of my brain

而我現在卻無法忘記你

Oh, it's such a shame

噢 這真是令人羞愧

 

That we don't talk anymore

因為我們不再說話了

We don't talk anymore

不再說話了

We don't talk anymore

不再說話

Like we used to do

像以往一般

We don't love anymore

我們不再愛了

What was all of it for?

過去的一切是為了什麼呢?

Oh, we don't talk anymore

噢 我們不再說話了

Like we used to do

不再過去一般

 

(We don't talk anymore)

Don't wanna know

我不想知道

What kind of dress you're wearing tonight

妳今晚穿著怎樣的洋裝

If he's holding onto you so tight

他將你抱得多緊

The way I did before

像我過去那般

 

I overdosed

我太投入了

Should've known your love was a game

早該知道你的愛只是場遊戲

Now I can't get you out of my brain

而現在我無法將你推出我的腦海

Oh, it's such a shame

噢 我真是慚愧

 

That we don't talk anymore

我們不再說話了

______________________________________

很令人心碎的一首歌 是不是~

雖然我很喜歡Charlie厚實的聲音

不過這首歌裡他和Selena都是迷茫的輕音

卻很有心碎、無力的感覺

讓我很愛這首歌~~~

希望大家也喜歡囉:)

(其實查理也是小鮮肉哈哈)

 

undefined

with all my love,

vera

 

2016/02/11更新:發現好聽翻唱!!

2016/7/21更新:selena 和charlie第一次同台表演!超好聽的合音~

 

arrow
arrow

    薇拉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()