It's a small town

這是個小鎮

Word gets around

謠言傳得快

And travels in circles

在城裡來回被討論著

Through hoops, over hurdles

越過一個個障礙

Everyone's careless

所有人都不在意

They talk about our mess

他們討論著我們這些渾水

They don't care how it hurts me

一點都不介意會傷害到我

Must think it was easy

必定覺得要走出是十分容易

 

They say you have a new love

他們說你有了新歡

I'm happy for you, love

我的愛,我很為你高興

I just don't wanna meet her

但我就是不想要見到她

Are you gonna keep her?

你會守著她嗎?

 

Cause I don't wanna see you with her

因為我就是不想見到她和你在一起

I don't wanna see her face

我不想看到她的臉

Resting in your embrace

在你的懷中

Her feet standing in my place

(不想看見)她腳站在我的地上

I don't wanna see you moved on

我不想看見你已經放下過去

I don't think I'm that strong

我不認為自己有那麼堅強

It hasn't been that long

從不曾有那麼長的一段時間

Since I was the one in your arms

我並非你臂膀中摟著的那個人

 

I don't like being sober

我不想保持冷靜

That's when it hits me it's over

但當意識到一切已經結束時 我卻是如此

Although it was my choice

儘管是我自己的聲音這麼告訴我

I can't shake your calm voice

我無法動搖你那平靜的音調

Saying you found one

聽你說你找到那位

That makes you feel as strong

讓你感受到力量

And helps you through hard times

並幫助你跨過堅難時候的人

Cause that job was once mine

因為那份工作曾是我的

 

They say you have a new love

他們說你有了新的愛人

I'm happy for you, love

我為你開心 我的愛

I just don't wanna meet her

但我就是不想見到她

Are you gonna keep her?

難不成你會守著她?

 

Cause I don't wanna see you with her

因為我就是不想見到她和你在一起

I don't wanna see her face

我不想看到她的臉

Resting in your embrace

在你的懷中

Her feet standing in my place

(不想看見)她腳站在我的地上

I don't wanna see you moved on

我不想看見你已經放下過去

I don't think I'm that strong

我不認為自己有那麼堅強

It hasn't been that long

從不曾有那麼長的一段時間

Since I was the one in your arms

我並非你臂膀中摟著的那個人

 

I don't wanna see you with her

我不想看見你和她在一起

I don't wanna see you with her

我真的不想看見你們站在一起

 

Cause I don't wanna see you with her

因為我就是不想見到她和你在一起

I don't wanna see her face

我不想看到她的臉

Resting in your embrace

在你的懷中

Her feet standing in my place

(不想看見)她腳站在我的地上

I don't wanna see you moved on

我不想看見你已經放下過去

I don't think I'm that strong

我不認為自己有那麼堅強

It hasn't been that long

從不曾有那麼長的一段時間

Since I was the one in your arms

我並非你臂膀中摟著的那個人

 

Cause I don't wanna see you with her

因為我不想看見你旁邊站的是她...

 

______________________________________________

第一次聽maria mena的歌是她的all this time

而這次的i don't wanna see you with her是2015的新作 也算是他的作品裡很高評價的一首曲子

他本身是挪威原住民 聲音很厚又有張力

唱起這種傷心情歌特別有扣人心弦的感覺~

推薦給大家囉!

 

〈喜歡什麼歌都可以在下面留言和我分享~~

 

arrow
arrow

    薇拉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()